tisdag 12 april 2011

Pantone 2011 Color of the year 18-2120 Honeysuckle

Jag fortsätter på färg-temat med anledning av den väldigt trista grå färgen vårt väder valde åt oss idag. Jag gillar inte grått så mycket så jag väljer att tänka färgglatt istället! Hemma har vi ju vita väggar och svart golv...i hela huset. Möblerna är i samma färgskala...men som sagt, jag fyller detta svart/vita hus med blommor varje vecka. Det blir dyrt men det blir så fint och så blir det ju varierat också beroende på årstid och mitt humör.


Idag köpte jag påskris med orange och cerise fjädrar och satte på min vita byrå i min vita hall bredvid den mörkgrå kudden och det svarta golvet...sen la jag citroner och lime i en skål och ställde bredvid en vas med gula tulpaner i mitt vit/svart kök och som kronan på verket köpte jag små limegröna plåtkycklingar och satte på lite olika ställen i huset...är jag knäpp eller har jag för mycket tid över?!


Jag har ju tidigare skrivit om Pantone och hur deras site och varumärke överraskade mig med sitt Visa kort och olika färgtrender...förra året blev turkost årets färg och i år blev "Honeysuckle" (rosa) årets färg.
Jag trodde att det var gult som var årets färg, men inte hos Pantone inte. Förutom ett Visa kort i årets färg kan man om man ska gifta sig göra ett "Pantone wedding" (jag skämtar inte!)...då har Pantone ett samarbete med Dessy där brudparet får det perfekta "Honeysuckle" bröllopet, perfekt färgkoordinerat från inspiration till "I do", ja du kan faktiskt välja på en rad olika Pantone färger till ditt bröllop...klickar du på Shop Pantone Wedding, hittar du allt från hur du planerar till färgkombinationer, accessoarer, inbjudningar osv osv...
Helt underbart galet och färgglatt! Kolla vilka fina "wedding inspiration boards"!


Om du trots Pantones fantastiska "färgvärld" ändå vill ha mer, kolla in Colourlovers...
där hittar du trender, mönster, inspiration, blogg, andra communities...också helt galet men härligt färgglatt!


Nu hoppas jag det blir en mindre grå dag imorgon, dessutom kanske byggarna kan fortsätta gjuta grunden till muren om det inte regnar!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar