tisdag 5 april 2011

Made By No One - en dröm



Jag har både blivit tipsad och läst om MBNO på flera ställen. Det är en vintagebutik i Malmö som drivs av två tjejer (varav den ena är dotter till en av mina Facebook kompisar). MBNO står för Made By No One. 


Affärsidén beskriver tjejerna på sin blogg så här; "Vårt koncept då! Inga konstigheter: skitsnygga, coola och annorlunda kläder till ett billigt pris! Allt som vi säljer handplockar vi själva i storstäder som bl.a Paris och Berlin."


I dag läste jag att dom i nästa vecka åker till Paris på ny inköpsresa. Jag har ju fortfarande inte kommit loss och hittat THE festklänning till den stora festen i maj...kanske kommer den från Paris!?


Jag har bestämt med fina Ottilia att vi ska åka dit så det får nog bli i slutet på nästa vecka, efter Paris resan:-).


Bilden som börjar detta inlägget lånade jag från tjejernas blogg och det gör jag med följande text också. Den bygger på att MBNO var deras Dröm som dom har lyckats göra verklighet av. Härligt och inspirerande, så duktiga tjejer med en spännande tanke och idé tycker jag!

Om ni någon gång känt som vi – att ni aldrig kommer lyckas med er dröm: FÖRSÖK! Ni vill väl inte vara 60 år och alltid undra, alltid ångra? DU är ditt enda hinder! Om vi klarade det så gör ni också det! KÄMPA!


Lycka till tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar