söndag 17 april 2011

Det går framåt i trädgården - del 2

Jag har nog sagt det innan men jag säger det igen, vilken himla tur att det finns vilodagar. Igår var det inte någon vilodag, hela dagen tillbringades i Köpenhamn tillsammans med Sanna och kvällen med vänner på fest hos Eva. Dagen idag har tillbringats i viloläge.


Det blev en kanonfest hos Eva med massor av folk, grill och dans. Köpenhamn var jättemysigt, vi gick runt och tittade i affärer, fikade och åt på Sommersko. Sommersko var en riktig besvikelse...jag har hört så mycket om Sommersko och att deras brunch ska vara kanon. Ingenting av detta stämde kan jag säga. Dålig mat och dålig service, jag rekommenderar det inte.


 Hermes fina skyltning och min fina dotter
 Odd Molly har en underbar butik i Köpenhamn
 Säga vad man vill om Odd Molly kläderna men som varumärke
måste jag säga att jag är imponerad över den resa dom har gjort


Lycklig över sina inköp på H&M, Conscious Collection såklart!

Sommersko - rekommenderas inte

Trädgården fortsätter växa. Idag har muren börjat växa, allt underarbete tar ju sån tid men nu ser man att det ska bli en mur. Infällt i den vita putsade muren ska det vara liggande trä så att det "händer" något och inte bara blir en enda lång mur. Jag fick plötsligt för mig att dom blir för långa, 2,70, men jag tror att det blir bra. Arkitekten har nog koll på det (hoppas jag!). Vi har valt att bygga muren 1,60 hög, jag hoppas verkligen att vi fortfarande ska kunna se utsikten. Men eftersom vi har trädäck så blir det inte mer än 1,48 från trädäcket så det ska vi nog. Utsikten ut över åkrarna är så skön om man kommer från ett hus i Malmö där det enda jag såg var in till grannen och hans hemska moraklocka han hade på väggen...Så fort muren är uppe vilket ska vara om en vecka ungefär börjar dom bygga planken in mot grannarna och därefter trädäcket på gaveln. Där ska vi ha lite myshörna och grill tänkte vi. Sen blir det betong och några rabatter som jag ska fylla med rosor tänkte jag. Skulle gärna vilja ha en rabatt med stora buskar av något slag, någon som har något förslag? Som ni ser på bilderna är det just nu väldigt smutsigt överallt och svårt att se att detta ska bli något fint...





Jag kände att jag var tvungen att ta en bild på något fint också, det finns ju en liten hörna av tomten som firar påsk;-)

Ha en skön söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar