torsdag 21 april 2011

Jade Jagger for Indiska




Idag blev det en massa fix här hemma och en lång härlig joggingtur i solen. Som ni ser så fixades det på olika sätt;-) För min del så är veckans arbete till Berghs inlämnat och klart. Eller så klart som det kunde bli, omvärldsbevakning och analys var ämnet denna veckan. Inte lika kul som sociala medier men väldigt nödvändigt och något som många företag bortprioriterar. Tänk vilken skillnad det måste vara på att ha det jobbet idag eller för 10 år sen...


Som ni säkert har märkt så är jag en fan av design- eller varumärkessamarbeten, jag har skrivit om samarbeten som Converse+Marimekko, Red Project och när Sony Ericsson gjorde mobilväskor tillsammans med Maria Sharapova, ett projekt som undertecknad fick förmånen att vara med och driva. Nu ska jag skriva om Jade Jagger som för andra året på rad designar en kollektion för Indiska. 


Den 12 maj är datumet för lanseringen av den nya kollektionen men redan nu har Indiska dragit igång en kampanj, bland annat kan du hitta den här bilden på Indiskas blogg och klicka på den för att komma in på Indiskas Facebook sida där du "gillar" för att få möjlighet att vinna en digital goodiebag från Jade Jagger och Indiska (underbart söt sajt). Gissa om många har gillat sidan;-) Fast just nu verkar dom ha lite problem med att kampanjen ligger nere...flera tusen fans har redan gillat sidan.


Jag säger det igen, såå kul att jobba med den här typen av varumärke och kampanjer! 


Ha en bra Långfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar