onsdag 20 april 2011

Noma Köpenhamn, grattis till första platsen!

Yes! Idag sålde jag min bil, det gick på en vecka exakt. Tack köra Blocket för det! Nu får jag vara utan bil ett par veckor, faktiskt ganska skönt, tror jag...så länge vädret är så här fint ialla fall.


Sanna har börjat träna tillsammans med mig, jättekul! Så idag fick vi cykla till gymet, perfekt som uppvärmning. I måndags sprang vi hem efter träningen. Jag är riktigt imponerad över min dotter, har aldrig sett henne träna på gym men hon är skarp. Armhävningar på tårna minsann!
På tisdag börjar jag en ny bootcamp igen, lite motvilligt men det ska ändå bli skönt att få trötta ut sig igen. Det tar en hel del på kroppen med sex veckors intensiv träning men samtidigt är det väldigt skönt att tänja på gränserna. Efter två camper har jag dessutom några träningskompisar som också ska köra så då är det riktigt kul. Tur ni finns, Eva och Camilla:-). 


Men innan tisdag är det Påsk och några härligt lediga dagar. Inga arbetare i trädgården, även om arbetet kommer stå still ska det ändå bli skönt att få vara lite i fred. Annars är det gubbar i trädgården från sju på morgonen till sju på kvällen...det gäller att hålla nerrullat när vi byter om och duschar...
Jag tror det är okej med Anna att jag lånade denna bilden från hennes Facebook, det är hennes lilla paradis i Yngsjö lite utanför Åhus där vi ska fira Påsk på fredag. Varje år är vi ett litet gäng som ses där, äter, umgås och badar tunna. Ett år var jag ute och sprang på stranden på morgonen, helt ljuvligt. Ska bli toppen!


Har ni varit på restaurang Noma i Köpenhamn? Jag har inte men skulle gärna vilja. För andra året i rad har den brittiska mattidningen Restaurant Magazines listat Noma som restaurang nummer ett av 50 möjliga. Ingen svensk restaurang är med på listan tyvärr. Nummer 57 bland dom restauranger som är värda att notera finns dock Frantzén/Lindeberg i Gamla Stan i Stockholm, dom kommer kanske med bland dom 50 nästa år? Grattis Noma!


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar