måndag 11 april 2011

Steve Hermann



"Generation Y som är på väg in i arbetslivet har social medier i blodet, de tycker epost är ett korkat sätt att kommunicera, eftersom svarstiden är på tok för lång. De är vana att föra en dialog via nätet i realtid, göra många saker samtidigt och har tillfört kommunikationen chat tecken för att kompensera att man inte har alla sinnen med i dialogen.
För varje sinne vi plockar bort, ökar chansen för missförstånd markant. Dessutom om man är osäker på vad som menas, tolkar man det oftast negativt."


Detta läste jag på en av dom Sociala Media bloggarna jag följer...skrämmande när man ser bilden tycker jag samtidigt som det är en spännande utveckling! Som mamma till tonåringar har man ju fått erfara det där sista att om man är osäker på vad som menas så tolkar man det negativt...


Jaa, pappa, det har hänt en hel del sen telefonen och radion kom;-)


Som jag berättat tidigare så finns jag även på Twitter där jag följer flera spännande företag bl a inom design. Idag läste jag om Steve Hermann, känd arkitekt som bl a ritat en del spännande hus i LA, Beverly Hills. Hans senaste projekt kallas "The Glass Pavilion"...ni kan läsa mer hos Design Milk och se fler bilder än dom som jag lånade. 




Väldigt speciellt och supermodernt men jag gillar det på något sätt även om det är på gränsen till lite för mycket. Poolområdet hade jag dock inte sagt nej till!


Idag har senaste Elle kommit så nu vet jag vad jag ska göra. Ha en trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar