onsdag 13 april 2011

Har ni H&M appen?



Idag skulle jag ha besök av en fin vän som jag inte har sett på länge, såg fram emot det jättemycket, tänk att bara sitta och prata tillsammans, det var så längesen...det är bara det att hon har världens finaste lilla tjej på 1,5 år (Elsa) som älskar hundar och är totalt orädd och jag har världens mest nyfikna hundar som samtidigt är lite rädda och inte så vana vid små barn. Så då blir ju jag rädd att något ska hända...hemska tanke om något hade hänt! Och då blir ju Elsas mamma också stressad och då blir ju hundarna än mer stressade och Elsa blir ledsen för att hon inte får klappa och kela som hon vill och...ja, ni förstår!? 


Det blev två intensiva timmar där vi båda fick fokusera på en liten tjej och två svarta hundar...puh! Men som dom effektiva kvinnor vi är så hann vi gå igenom några viktiga bitar innan vi alldeles för tidigt sa hej då, något svettiga och slut av denna röra...Som vanligt tog jag inga kort, det var dessutom det sista jag tänkte på...


Ikväll ska jag ha online seminarium om sociala medier på Berghs, vi ska twittra frågor och kommentarer, ska bli spännande och kul att "träffa" mina klasskamrater igen:-) Jag ska berätta mer om det imorgon.


Missa inte att H&M släpper sin Conscious collection imorgon, jag har en dotter som definitivt kommer vara på plats. Jag hoppas hon får tag i "sina" återvunna shorts...
Jag tycker H&M är riktigt duktiga på sitt varumärke, tänk vilken skillnad mot när jag var tonåring...inte skulle jag som tonåring köpa kläder på H&M. Idag köper varenda tonåring på H&M och kampanjerna avlöser varandra (too much?). 
Har ni förresten sett H&M appen? Om man laddar ner den till sin iPhone eller Androidtelefon kan man bland annat bara skaka på den så får man upp dom senaste erbjudanden och kampanjerna...genialt! Med hjälp av en push funktion kan man få samma information efterhand som dom kommer. Man kan såklart också dela med sig på FB och Twitter så att kompisarna får samma info. Är man ute på stan kan man också plocka fram var närmaste H&M butik ligger, i vilken stad so helst i hela världen...det hade nog inte min farmor ens trott på om jag hade berättat (om hon hade levt alltså...).
Nu ska jag bli bjuden på en goood smoothie av kära Linda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar